WIOSKA ANTYPODY | przedszkole
ul. Wiejska 2, Łomianki
3
-
6Wiek (lat)
Maks. liczba dzieci w placówce
Bliskościowe przedszkole w Łomiankach. Miejsce szacunku do integralności dzieci. Dla nas dziecko jest kompetentną istotą, której granice oraz potrzeby należy respektować. Poza bezpieczeństwem i opieką możemy dać dzieciom również swoją obecność, będąc otwartym na ich potrzeby oraz emocje.
Typ placówki
przedszkole
Maks. liczba dzieci w grupie
20
Maks. liczba dzieci na opiekuna
5
Maks. liczba dzieci w placówce
20
Opieka w niepełnym wymiarze czasu
brak
Dofinansowania
nie
Wpisowe
2000 zł
Języki
angielski
3000 zł
Miesięcznie
-
Opłaty dodatkowe
25 zł / dziennie
Wyżywienie
O miejscu
Przedszkole: Łomianki
W tym miejscu jest również żłobek dla dzieci w wieku 1–3 lata Wioska Antypody
Co otrzyma u nas Twoje dziecko?
▪️ szacunek do jego integralności oraz traktowanie jako kompetentnej istoty
▪️ stałą obecność dorosłych, którzy są w pełni otwarci na potrzeby dziecka
▪️ dwujęzyczne środowisko idealne do rozwoju obywatela świata
▪️ codzienny kontakt z naturą, niezależnie od pogody (z zachowaniem odpowiedniego ubioru)
▪️ dwa piękne ogrody do eksploracji, w tym jeden pełen warzyw, kwiatów oraz miejsc do dokarmiania zwierząt
▪️ swobodę w wyborze posiłków, bez presji do jedzenia
▪️ indywidualne podejście do drzemki oraz wsparcie w komfortowym zasypianiu/wyciszeniu
▪️ stymulującą przestrzeń na bazie filozofii Reggio Emilia z naturalnym światłem i pomocami edukacyjnymi
Co otrzymasz u nas jako rodzic?
▪️ pewność, że Twoje dziecko jest traktowane z szacunkiem i empatią
▪️ wiedzę, że Twoje dziecko rozwija się w bezpiecznym, naturalnym otoczeniu
▪️ stałą empatyczną komunikację i informacje na temat rozwoju Twojego dziecka
▪️ świadomość, że dziecko ma swobodę wyboru i jest słuchane
Czego nie robimy?
▪️ nie narzucamy dzieciom z góry ustalonego programu edukacji
▪️ nie zmuszamy do jedzenia ani do drzemki
▪️ nie izolujemy się od natury
▪️ nie oceniamy
To miejsce jest dla Was, jeśli...
▪️ szukasz przedszkola, które podchodzi do dzieci z szacunkiem i empatią
▪️ chcesz, aby Twoje dziecko rozwijało się w bliskim kontakcie z naturą
▪️ doceniasz podejście Reggio Emilia i znaczenie środowiska w edukacji
To miejsce może nie być dla Was, jeśli...
▪️ oczekujesz sztywnego programu edukacyjnego
▪️ preferujesz bardziej tradycyjne metody wychowawcze
Wioska Antypody to przedszkole w Łomiankach, które należy do sieci żłobków i przedszkoli BLISKO, oferujących opiekę i edukację opartą na empatii i szacunku do dziecka, budowaniu relacji i współpracy z rodzicami. Zachęcamy, aby rodzice będący w trakcie rekrutacji do przedszkola w Łomiankach odwiedzili i poznali nasze placówki, a także pracujących tam pedagogów. Zapraszamy do poznania i doświadczenia zupełnie nowej jakości w edukacji wczesnodziecięcej w przedszkolu Reggio Emilia, w którym łączymy też elementy Porozumienia bez Przemocy i rodzicielstwa bliskości.
Właściciele
Wiktoria Pisula-Gawron
założycielka i opiekunka Wioski
Nazywam się Wiktoria i pełnię rolę wodza w Wiosce Antypody. W życiu prywatnym jestem partnerką Rafała i matką uroczego 1.5-rocznego Stasia. Moją pasją są podróże, które otworzyły mi oczy na różnorodność świata, niezależność i otwartość na innych. Spędziłam dwa lata w Australii, studiując i obserwując odmienną edukację niż ta, którą znałam z Polski. Uświadomiło mi to, że istnieją inne sposoby edukacji i wychowania, bardziej związane z bliskością i więzią. Chcąc nie tylko wychowywać, ale towarzyszyć mojemu synowi w odkrywaniu otaczającego świata, postanowiłam założyć miejsce promujące te wartości. Tak powstała idea Wioski Antypody, gdzie kluczowe jest poszanowanie młodego człowieka w procesie edukacji.
Pedagodzy i opiekunowie
Paulina Ganczar
Pedagog Głowny
Mam na imię Paulina, jestem pedagożką, trenerką umiejętności psychospołecznych, edukatorką domową, żoną i mamą trojga. Ukończyłam też studia podyplomowe na kierunku Porozumienie bez Przemocy wg Marshalla B. Rosenberga oraz Psychologia pozytywna w praktyce – trener umiejętności psychospołecznych na Uniwersytecie Warszawskim. Ufam, że przy wspierającym, pełnym szacunku, akceptacji, miłości i zaciekawienia środowisku, każde dziecko może bezpiecznie odkrywać nie tylko świat, ale też to, kim jest, jakie bywa, co lubi- tak, by z wiekiem z łatwością i bez lęku rozwinąć skrzydła i żyć pełnią życia, wprowadzając do świata nowe jakości i realizując w nim swój potencjał. Towarzysząc dzieciom w wędrówce "przez życie" ja również stale się od nich czegoś uczę. Jestem niezwykle wdzięczna za ten dar. W wolnych chwilach lubię improwizować w kuchni czy przy maszynie do szycia oraz rozmawiać godzinami ze znajomymi:).
Marta Moszczyńska
Psycholog dziecięcy/ Pedagog Specjalny
Psycholog specjalizujący się w treningach umiejętności społecznych. Uzyskałam wykształcenie z psychologii wspierania rozwoju i edukacji na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie oraz ukończyłam studia podyplomowe z przygotowania pedagogicznego i oligofrenopedagogiki. Moja praca zawodowa obejmuje współpracę z dziećmi, młodzieżą, rodzicami i nauczycielami. Od 2018 roku pracuję jako psycholog szkolny i przedszkolny, wspierając dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz młodzież. W mojej pracy skupiam się na mocy i zasobach dziecka, udzielając wsparcia w sytuacjach kryzysowych i trudnych. Prowadzę zarówno indywidualne, jak i grupowe sesje terapeutyczne, mające na celu poprawę funkcjonowania, i wprowadzam alternatywne metody uczenia. Od wielu lat prowadzę także treningi umiejętności społecznych.
Veronika Nechpai
Pomoc nauczyciela
Lucy Maina
Pomoc nauczyciela - Native speaker
Lokalizacja
Poniedziałek
7:30 - 17:30
Wtorek
7:30 - 17:30
Środa
7:30 - 17:30
Czwartek
7:30 - 17:30
Piątek
7:30 - 17:30
Sobota
zamknięte
Niedziela
zamknięte
Żywienie
Dieta
bez cukru, bez laktozy, wegetariańska, bezglutenowa
Jedzenie dostarczane przez:
firma zewnętrzna (catering)
Opłata za wyżywienie
25 zł / dziennie
Podejście żywieniowe
BLW
Wsparcie dla karmienia piersią
tak
Wspierane alergie
-
Program i podejście edukacyjne
Podejście edukacyjne
NVC - Porozumienie bez przemocy, filozofia Reggio Emilia, pedagogika korczakowska
Rożnorodność i inkluzja
tak
Reagowanie na zmiany klimatyczne
tak
Zerówka
tak
Realizacja podstawy programowej
tak
Języki
angielski
Forma nauczania języków
immersja językowa
Komunikacja NVC
tak
Dane operacyjne
Polityka zdrowotna
ścisła – dzieci z objawami są odsyłane do domu
Wymagany dowód szczepienia
tak
Chusty niemowlęce w użyciu
tak
Pieluchy w użyciu
tak
Nauka toalety
tak
Rodzic obecny podczas adaptacji
rodzic obecny tyle, ile potrzebuje dziecko
Przerwa wakacyjna
1 tydzień
Dofinansowanie na dziecko
-
Zniżka dla rodzeństwa
10%
Zniżka w przypadku nieobecności
0
Wypowiedzenie
1 miesiąc
Rutyna dnia
stała, ale z możliwością dopasowania do dziecka
Drzemka
brak stałej pory drzemki - dzieci odpoczywają, gdy tego potrzebują
Zajęcia na świeżym powietrzu
prace w ogrodzie, kuchnia błotna, spacery w okolicy placówki, czas na placu zabaw, wycieczki plenerowe
Czas na świeżym powietrzu
codziennie - również gdy pada deszcz i jest zimno
Plac zabaw / ogród / park
własny ogród, publiczny plac zabaw w pobliżu
Aplikacja do kontaktu z rodzicami
tak
Grupy mieszane wiekowo
tak, przez cały dzień i podczas wszystkich aktywności
Wsparcie potrzeb specjalnych
Wspierane potrzeby
wysokowrażliwość, zaburzenia SI
Aktywności terapeutyczne wliczone w czesne
zajęcia TUS (trening umiejętności społecznych), porada psychologiczna
Specjaliści
psycholog, dogoterapeuta, logopeda, terapeuta SI
Wsparcie rodziców
warsztaty, psycholog
Aktywności terapeutyczne dodatkowo płatne
terapia SI, zajęcia logopedyczne, terapia pedagogiczna
Placówka integracyjna
-
Harmonogram dnia
8:00 - 9:00
Czas swobodnej zabawy i budowania relacji
Dzieci zbierają się w Wiosce, mają czas na swobodną zabawę oraz na budowanie wzajemnych relacji. Bardzo indywidualny i bliski czas dla wszystkich.
9:35 - 9:50
Powitanie
Witamy piosenką każdego Wioskowicza
9:00 - 9:30
Śniadanie
Wspólnie myjemy ręce z piosenką i przygotowujemy się do śniadania - wspólnie z dziećmi przyszykowujemy miseczki, talerze i wykładamy produkty.
10:00 - 11:00
Prowokacje edukacyjne
Dzieci przystępują do wcześniej przygotowanych dla nich prowokacji edukacyjnych.
11:00 - 12:30
Czas na świeżym powietrzu
Spacer lub zabawy w ogrodzie Wioskowym
12:30 - 13:00
Lunch
Po spacerze jemy pierwsze danie obiadku
13:00 - 14:00
Czas odpoczynku
Gasimy światło, zapalamy girlandę pod sufitem, zasłaniamy zasłony, włączamy muzykę relaksacyjną i wprowadzamy atmosferę zachęcającą do snu. Czytamy książeczki do snu i dzieci zasypiają na drzemkę. Dzieci, które nie śpią, czytają, odpoczywają, obserwują naturę.
14:30 - 17:00
Drugie danie i zabawa z prowokacjami
Po drzemce przygotowujemy drugie danie, a po zjedzeniu posiłku dzieci wracają do stacji prowokacyjnych z poranka lub pracują z nowymi, w zależności od zainteresowania.
Verified by BLISKO PROTECT
Ta placówka przeszła proces weryfikacji. Oznacza to, że spełnia standardy bezpieczeństwa i jakości wyznaczone przez BLISKO.
Dowiedz się więcejWidzisz coś niepokojącego w tej placówce? Nie spełnia ona standardów BLISKO?
Regulamin płatności
3000 zł
Miesięcznie
NIE
Wolne miejsca